Een aantal jaar geleden heeft de digitalisering plaats gevonden dat veel teweeg heeft bracht. Tijdens de ontwikkelingen en de tijd daarna zijn er veel bedrijven failliet gegaan omdat door de hevige concurrentie. Op dit moment zijn er veel bedrijven die dezelfde producten of diensten aanbieden, er is nog maar weinig onderscheidt. Als bedrijf wil je daarom vindbaar zijn en een goede naamsbekendheid is daar onderdeel van, bij slechte publiciteit gaan er enkele jaren overheen om dit weer recht te zetten. Een ander onderdeel dat daarbij komt kijken is de online vindbaarheid, als dit niet het geval is bestaat de kans dat er weinig tot geen bezoekers op de website van een bedrijf zullen komen. Dit resulteert dat er geen online aankopen worden verricht in de webwinkel van een bedrijf. Bij het online vindbaar zijn wordt bedoelt dat de website bij de eerste zoekresultaten van Google zit. Een ondernemer kan er voor kiezen om zelf de online marketing activiteiten uit te voeren om een hogere positie in Google te krijgen, het nadeel hiervan is dat de ondernemer onvoldoende kennis heeft op dit gebied. Er worden wel online marketing activiteiten uitgevoerd maar niet alle activiteiten die bestaan, er wordt niet optimaal gebruik gemaakt waardoor het bijna onmogelijk is om een hoge positie te krijgen in Google dat zorgt voor een online vindbaarheid. 

Bedrijven staan niet stil en als er naar de laatste jaren wordt gekeken worden zijn er veel online marketing bedrijven opgericht, zij verlenen de dienst om de online marketing activiteiten van een bedrijf over te nemen. De mensen die in dienst zijn van dat bedrijf beschikken over de juiste kennis om een bedrijf online vindbaar te maken. Het bedrijf E-conomy biedt verschillende pakketten aan waaruit gekozen kan worden. Zo is het mogelijk om aan hen een adwords campagne uitbesteden.

http://www.e-conomy.nl