Nieuwe artikelen

Hoe gebruik je het REAN-model

Tegenwoordig is elke consument anders. Wanneer de consument gaat winkelen willen zij iets unieks ervaren en vooral als een speciaal persoon behandeld worden. Het gaat om het totaal plaatje. Je zou misschien denken dat dit ook sterk terug te zien is in het oriëntatiegedrag van de consument, maar dit is niet het geval. Vooralsnog is het zo dat een groot deel van deze consumenten nog ‘gewoon’ met de kudde mee loopt. Hier zit voor jouw wel een voordeel aan. Je kunt jouw online marketingcampagne hier op aanpassen.

 

Hoe gebruik je het REAN-model

 

De 4 stappen

In principe is het zo dat elke consument exact dezelfde stappen volgt tijdens het aankopen van een product. Als marketeer heb je de optie om gebruik te maken van het REAN-model. Het REAN-model bestaat uit 4 verschillende stappen. Deze stappen worden hier kort uitgelegd.

 

  1. Reach

 

Dit is de eerste stap. Deze stap heeft alles te maken met het bereiken van de juiste doelgroep en het bekender maken van je merk. Neem het volgende altijd mee: Wordt jouw bedrijf in deze fase al over het hoofd gezien, dan is er een kleine kans dat hetgeen jij aanbied meegenomen wordt door de consument gedurende de volgende stappen van de klantenreis.

 

  1. Engage

 

Oftewel bezig zijn. Bij stap 2 ga je er alles aan doen om jouw doelgroep op te peppen en te inspireren. Merkbeleving is van groot belang tijdens deze fase. De bedoeling hiervan is het overtuigen van de consument.

 

  1. Activate

 

Misschien wel de belangrijkste stap. Tijdens het activate-proces probeer je, je raad het misschien al, de doelgroep als het ware te activeren. Je probeert ze over te laten gaan op een daadwerkelijke aankoop.

 

  1. Nurture

 

Tijden deze stap ga je jouw klanten opnieuw de activate fase laten doorlopen. Het kweken van merkloyaliteit is essentieel. Deze fase is erg belangrijk, toch wordt hij vaak over het hoofd gezien. Dit is vreemd te noemen aangezien er ontzettend veel winst te behalen valt. Het mooie aan deze fase is dat je al weet dat de consumenten geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Je hoeft dus zelf veel minder inspanning te leveren.  

https://web-wings.nl/zet-je-online-kanalen-strategisch-gebruik-het-rean-model-4-fases/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Riscript.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Elektrische fiets kopen in Deventer

Ben je op zoek naar een elektrische fiets in Deventer? Dan ben je hier aan het juiste adres! Of je nu een doorgewinterde fietser bent of net begint met elektrisch fietsen, het vinden van de perfecte e-bike kan een behoorlijke uitdaging zijn. Maar geen zorgen, we helpen je graag op weg. In dit artikel nemen we je mee door alles wat je moet weten om jouw ideale elektrische fiets te vinden.   Waarom kiezen voor een elektrische fiets?   Elektrische fietsen zijn de laatste jaren enorm populair geworden, en dat is niet zonder reden. Ze bieden talloze voordelen die het fietsen niet alleen makkelijker, maar ook leuker maken.   Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid   Een van de grootste voordelen van elektrische fietsen is hun duurzaamheid. Ze stoten geen schadelijke stoffen uit en zijn daardoor veel beter voor het milieu dan auto’s of scooters. Bovendien verbruik je minder energie tijdens het fietsen,

Gepubliceerd door Riscript.nl