Nieuwe artikelen

Hoe gebruik je het REAN-model

Tegenwoordig is elke consument anders. Wanneer de consument gaat winkelen willen zij iets unieks ervaren en vooral als een speciaal persoon behandeld worden. Het gaat om het totaal plaatje. Je zou misschien denken dat dit ook sterk terug te zien is in het oriëntatiegedrag van de consument, maar dit is niet het geval. Vooralsnog is het zo dat een groot deel van deze consumenten nog ‘gewoon’ met de kudde mee loopt. Hier zit voor jouw wel een voordeel aan. Je kunt jouw online marketingcampagne hier op aanpassen.

 

Hoe gebruik je het REAN-model

 

De 4 stappen

In principe is het zo dat elke consument exact dezelfde stappen volgt tijdens het aankopen van een product. Als marketeer heb je de optie om gebruik te maken van het REAN-model. Het REAN-model bestaat uit 4 verschillende stappen. Deze stappen worden hier kort uitgelegd.

 

  1. Reach

 

Dit is de eerste stap. Deze stap heeft alles te maken met het bereiken van de juiste doelgroep en het bekender maken van je merk. Neem het volgende altijd mee: Wordt jouw bedrijf in deze fase al over het hoofd gezien, dan is er een kleine kans dat hetgeen jij aanbied meegenomen wordt door de consument gedurende de volgende stappen van de klantenreis.

 

  1. Engage

 

Oftewel bezig zijn. Bij stap 2 ga je er alles aan doen om jouw doelgroep op te peppen en te inspireren. Merkbeleving is van groot belang tijdens deze fase. De bedoeling hiervan is het overtuigen van de consument.

 

  1. Activate

 

Misschien wel de belangrijkste stap. Tijdens het activate-proces probeer je, je raad het misschien al, de doelgroep als het ware te activeren. Je probeert ze over te laten gaan op een daadwerkelijke aankoop.

 

  1. Nurture

 

Tijden deze stap ga je jouw klanten opnieuw de activate fase laten doorlopen. Het kweken van merkloyaliteit is essentieel. Deze fase is erg belangrijk, toch wordt hij vaak over het hoofd gezien. Dit is vreemd te noemen aangezien er ontzettend veel winst te behalen valt. Het mooie aan deze fase is dat je al weet dat de consumenten geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Je hoeft dus zelf veel minder inspanning te leveren.  

https://web-wings.nl/zet-je-online-kanalen-strategisch-gebruik-het-rean-model-4-fases/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Riscript.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Wat is de meerwaarde van een carbon fiber roof spoiler?

Wie serieus bezig is met het optimaliseren van zijn sportwagen, komt al snel uit bij aerodynamische verbeteringen. Een van de meest onderschatte, maar technisch relevante upgrades is de carbon fiber roof spoiler. Waar een achtervleugel vaak alle aandacht krijgt, biedt de roof spoiler – mits correct ontworpen en geplaatst uiteraard – een reeks voordelen die zowel de performance als het uiterlijk van je auto naar een hoger niveau tillen. In dit artikel lees je waarom deze ogenschijnlijk subtiele toevoeging veel meer doet dan alleen mooi zijn. Aerodynamisch voordeel dus meer stabiliteit De primaire functie van een roof spoilers zoals van Revozport is het beïnvloeden van de luchtstroming over de carrosserie, met als doel de luchtweerstand te verminderen en de neerwaartse kracht (downforce) te verbeteren. Bij hogere snelheden helpt de spoiler de luchtstroom achter de auto te “breken”, waardoor de turbulentie en lift verminderd worden. Dit zorgt voor meer stabiliteit bij

Gepubliceerd door Riscript.nl