Nieuwe artikelen

Belangrijke eigenschappen voor een tekstschrijver

Wanneer je moet verwoorden wat je opdrachtgever zelf niet kan heb je best een belangrijke taak. Misschien ziet niet iedereen dit, maar je bezit een waar talent. Als het makkelijk was zou iedereen het zelf wel doen, en zouden niet zoveel schrijfopdrachten worden uitbesteed. Zonder goede tekst verkoopt een webshop minder en mist een website klanten, zo simpel is het. Papier is geduldig, maar lezers, opdrachtgevers en deadlines zijn dat helaas niet altijd. Wat moet je als seo tekstschrijver absoluut goed kunnen? Dit zijn wat tips.

 

Luisteren

Je zou denken dat een tekstschrijver vooral goed moet kunnen schrijven. Klopt, en dat foutloos, in hoog tempo, met humor en doorspekt met actualiteiten.

Toch is een tekstschrijver ook veel bezig met luisteren. Naar zijn opdrachtgever, want je moet zijn verhaal vertalen naar een goede tekst. Tegelijkertijd heb je een andere hele belangrijk taak. Je moet luisteren naar je publiek. Een schrijver communiceert dat het een lieve lust is, vaak ook onbewust. Wanneer je goed kunt luisteren komt dit je schrijfwerk dus absoluut ten goede.

 

Lezen

Ik was zelf een boekenmeisje. Ik heb makkelijk praten. Zodra het letterplankje uit de kast kwam op school ging er een wereld voor me open. Toen wist ik het al: ik wil schrijven.

Een slimme schrijver leest, want zonder nieuwe ideeën en invalshoeken sta je stil. Lezen kost veel tijd, maar het is voor een schrijver een investering die zich ongemerkt maar ongetwijfeld zal terugbetalen. Een andere stijl en een mooie zinsopbouw die je al lezend ontdekt kan net dat verschil maken in de schrijfopdracht waar je aan gaat binnen.

 

Opnieuw beginnen

Schrijven is hoofdzakelijk: heel veel schrappen. Dat doet misschien soms pijn en is erg tijdrovend. Toch is het belangrijk wanneer je gaat schrijven. Je moet leren weggummen en opnieuw durven te beginnen. Het vertellen van een verhaal, ongeacht het onderwerp en het aantal woorden is net als het boetseren van een beeld. Telkens bijschaven. Totdat het klopt. Totdat je zegt wat je wilde zeggen. Dan moet de opdrachtgever daar ook nog eens blij mee zijn. Waarschijnlijk wil hij veranderingen aanbrengen. Nog meer schrappen en boetseren dus.

 

Lachen

Schrijven draait om het overbrengen van emoties. Je moet als tekstschrijver beschikken over een sterk empathisch vermogen. In alle vormen van communicatie is empathie het toverwoord. Het maakt niet uit wie je klant of lezer is, iedereen wil gezien worden en het gevoel krijgen dat hij ertoe doet. Vergeet ook niet dat humor een heel belangrijk aspect is van een tekst. Het is bewezen, humor verkoopt. Maar je moet dit als tekstschrijver natuurlijk wel weten te doseren.

 

https://www.textmakelaar.nl/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Riscript.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De waardevolle betekenis van Affiliate marketing

Affiliate marketing is een razendsnel stijgende trend in online marketing voor bedrijven wereldwijd. Voor velen blijft de betekenis echter nog steeds een groot raadsel. Het concept van bekijk hier is erg simpel: het is een marketingstrategie waarbij een bedrijf een affiliate vergoedt voor elke bezoeker, lead of verkoop die via de unieke affiliate link is gegenereerd. In deze blog gaan we dieper in op de betekenis van Affiliate marketing, de pijlers en waarom jij volgens ons hierin het beste kan investeren. De pijlers De pijlers van Affiliate marketing zijn eenvoudig en effectief. Het begint met het vinden van de juiste affiliates om te benaderen. Dit kan een uitdaging zijn, maar het is zeker de moeite waard om tijd te investeren in het vinden van de juiste match. Het is belangrijk om dezelfde doelgroep te bereiken als het bedrijf, zodat de verkoop uiteindelijk ook zal plaatsvinden. Vervolgens moet er een passende

Gepubliceerd door Riscript.nl