Nieuwe artikelen

Voipzeker

VoIP bellen: wel, of niet? 

 
VoIP bellen is tegenwoordig binnen allerlei bedrijven in Nederland enorm populair. Het gebruik maken van VoIP om te bellen, brengt heel veel voordelen met zich mee. De voordelen zijn vaak erg bekend, maar het brengt uiteraard ook een aantal nadelen met zich mee. In dit artikel worden de voordelen en de nadelen van VoIP bellen besproken, zodat u een bewuste keuze kan maken.  
 
VoIP bellen en een onbeperkt aantal lijnen 
Met VoIP bellen is het in theorie mogelijk om een onbeperkt aantal lijnen te gebruiken. Dit komt erg goed van pas bij de groei van een organisatie. VoIP bellen groeit trouwens over het algemeen prima mee met een organisatie. Niet alle leveranciers weten dit te verzorgen, maar een groot aantal wel. ‘Klassieke’ lijnen zijn verre van onbeperkt.  Samenwerken met een partij die dit kan verzorgen binnen VoIP bellen is een erg groot voordeel.   

Lagere kosten door VoIP bellen  
VoIP bellen, brengt over het algemeen lage kosten met zich mee. De kosten kunnen over het algemeen met 25 tot 70% dalen ten opzichte van ‘klassieke’ vormen van bellen. En geld besparen is uiteraard altijd fijn! VoIP telefonie is dus óók goed voor de portemonnee.  

 
VoIP bellen kan onbetrouwbaar zijn  
De onbetrouwbaarheid van VoIP bellen kan soms een probleem zijn. De betrouwbaarheid van VoIP bellen is vrijwel volledig afhankelijk van een leverancier. Overhaast kiezen voor een bepaalde partij, is het slechtste wat een organisatie kan doen. Bij een netwerk dat de capaciteit niet aan kan, zal de kwaliteit van een gesprek minder worden. Als de verbinding in het geheel weg gaat vallen, heeft dit als gevolg dat het helemaal niet meer mogelijk is om via VoIP telefoongesprekken te voeren.  
 
Binnen deze tekst is hopelijk de afweging voor VoiP bellen duidelijk geworden. Het aantal lijnen, de lagere kosten en de onbetrouwbaarheid spelen een rol bij de afweging. VoIPZeker is een organisatie die al deze punten op het gebied van VoIP weet te bieden (en wél een betrouwbaar netwerk heeft).  U kunt altijd contact opnemen met het bedrijf om te ervaren wat VoIPZeker voor u kan betekenen! 

https://www.voipzeker.nl/voip/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Riscript.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De essentie van bedrijfshulpverlening en veiligheidstrainingen

Veiligheid op de werkvloer is niet iets wat je zomaar even regelt. Het vraagt om kennis, voorbereiding en regelmatige training. Of je nu een klein bedrijf runt of een groot kantoor beheert, bedrijfshulpverlening (bhv) en veiligheidstrainingen zijn cruciaal. Laten we eens duiken in de wereld van bhv, ehbo, brandbeveiliging en vca, en ontdekken waarom deze trainingen zo belangrijk zijn.   Wat is bedrijfshulpverlening (bhv)? Bedrijfshulpverlening, oftewel bhv, is een essentieel onderdeel van elk veiligheidsplan binnen een organisatie. Het gaat erom dat werknemers getraind zijn om adequaat te reageren in noodsituaties zoals brand, ongevallen of andere calamiteiten.   De rol van bhv’ers Een bhv’er is iemand binnen je bedrijf die getraind is om eerste hulp te verlenen, een beginnende brand te blussen en een gebouw te evacueren als dat nodig is. Ze zijn de eerste lijn van verdediging totdat professionele hulpdiensten arriveren. Dit betekent dat ze niet alleen moeten weten wat

Gepubliceerd door Riscript.nl