Nieuwe artikelen

Een nieuwe baan krijgen

Niets is zo naar als het gevoel dat je krijgt wanneer je afgewezen wordt voor je ideale baan. Toch is die iets wat bijna iedereen ooit wel eens overkomen is. Dit soort ervaringen zijn niet leuk, maar toch moeten we er allemaal eens doorheen. Het is dan ook verstandig om bij meer dan een bedrijf te solliciteren wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan. Hoewel je er nooit volledig invloed op kunt hebben, zijn er een aantal dingen die je kunt doen om de kans te vergroten dat je de baan van je dromen krijgt, zoals werken bij gemeente

 

Het eerste wat je kansen om gekozen te worden kan vergroten, is een goede cv. Wanneer deze zowel inhoudelijk als qua uiterlijk opvalt, is de kans groot dat ze jouw cv goed doorlezen. Bedrijven scannen cv’s vaak eerst in een paar seconden, en bepalen daarna pas of ze deze willen lezen. Het is dus belangrijk om gelijk op te vallen tussen de rest van de sollicitanten. Wanneer je al wat werkervaring hebt, heb je vaak al een stapje voor. Probeer ook nooit periodes leeg te laten, zodat het bedrijf kan zien dat je altijd iets doet. Of dit nu studeren, werken, of vrijwilligerswerk is maakt niet uit. Qua uiterlijk is het belangrijk dat je cv opvallend is, maar er ook professioneel uitziet. Bovendien is het belangrijk dat deze niet te lang is, daar hebben bedrijven vaak geen tijd voor. Houd het kort en bondig en zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid hier echt uit naar voren komt. 

 

Wanneer je op gesprek wordt gevraagd, is de eerste stap geslaagd. Het is belangrijk om goed voorbereid naar zo’n gesprek te gaan. Je hoeft niet alles over het bedrijf uit je hoofd te leren, maar het is handig als je laat zien dat je weet wat het bedrijf precies doet en waar zij voor staat. Denk ook na over je sterke en zwakke punten. Een tip is om je zwakke punten zo te draaien dat het ook sterke punten kunnen zijn. Er staan honderden vacatures online, van online marketeer tot vacature schuldhulpverlening. Voor iedereen moet er wel een geschikte baan te vinden zijn. 

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Riscript.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De waardevolle betekenis van Affiliate marketing

Affiliate marketing is een razendsnel stijgende trend in online marketing voor bedrijven wereldwijd. Voor velen blijft de betekenis echter nog steeds een groot raadsel. Het concept van bekijk hier is erg simpel: het is een marketingstrategie waarbij een bedrijf een affiliate vergoedt voor elke bezoeker, lead of verkoop die via de unieke affiliate link is gegenereerd. In deze blog gaan we dieper in op de betekenis van Affiliate marketing, de pijlers en waarom jij volgens ons hierin het beste kan investeren. De pijlers De pijlers van Affiliate marketing zijn eenvoudig en effectief. Het begint met het vinden van de juiste affiliates om te benaderen. Dit kan een uitdaging zijn, maar het is zeker de moeite waard om tijd te investeren in het vinden van de juiste match. Het is belangrijk om dezelfde doelgroep te bereiken als het bedrijf, zodat de verkoop uiteindelijk ook zal plaatsvinden. Vervolgens moet er een passende

Gepubliceerd door Riscript.nl